DOLEŽITÉ INFORMÁCIE K ZMLUVE O ZÁJAZDE PLATNÉ PRE ZÁJAZDY ORGANIZOVANÉ CK ROYAL TRAVEL

Ďakujeme vám za prejavenú dôveru pri výbere poznávacieho zájazdu. Dovoľte nám dať do vašej pozornosti nasledujúce informácie a odporúčania, vzťahujúce sa na služby poskytované v rámci našich zájazdov, ktoré sú spolu so Zmluvnými podmienkami CK Royal Travel (ďalej len CK), súčasťou Zmluvy o zájazde. Keďže obsahujú podrobnejší výklad rozsahu, kvality a obsahu poskytovaných služieb, je dôležité, aby ste sa s nimi oboznámili ešte pred uzavretím Zmluvy o zájazde a aby sme na základe toho dosiahli súlad medzi službami ponúkanými našou CK a vašimi očakávaniami.

Objednávateľ v menej všetkých cestujúcich prehlasuje, že bol oboznámený s nasledovnými informáciami a prijíma ich v plnej miere:

o Objednávateľ potvrdzuje, že sa pred uzatvorením zmluvy oboznámil s kompletným znením popisu zájazdu uvedeným na webovom sídle www.royaltravel.sk a to najmä trasou cesty, termínom začiatku a konca zájazdu, počtom dní/nocí zájazdu, spôsobom dopravy, miestom a približnými časmi odchodu a návratu, názvom ubytovacieho zariadenia a jeho približnou polohou, klasifikáciou ubytovacieho zariadenia a stupňa vybavenosti, informácie o spôsobe forme a rozsahu stravovania, informáciami o vízových a pasových povinnostiach pre cestujúcich slovenskej národnosti, informácie o minimálnom a maximálnom počte cestujúcich pre realizáciu zájazdu.
Rovnako potvrdzuje, že prevzal Doklad o dojednanom poistení pre prípad úpadku CK a o uvedenom informoval všetkých cestujúcich na zmluve o zájazde

o potvrdzuje, že sa oboznámil a súhlasí bez výhrad so Všeobecnými obchodnými podmienkami pre účasť na zájazdoch CK ROYAL TRAVEL GROUP s.r.o. a to i v mene všetkých spolucestujúcich osôb, ktoré ho splnomocnili k uzatvoreniu tejto Zmluvy;

o Objednávateľ zodpovedá za správne zadanie všetkých údajov cestujúcich do zmluvy o zájazde

o Pre účasť na zájazde je potrebný cestovný doklad uvedený v ponuke zájazdu (cestovný pas alebo občiansky preukaz), ktorého platnosť musí byť minimálne 6 mesiacov po návrate zo zájazdu, ak nie je v predzmluvných informáciách k zájazdu uvedené inak.

  • Deti a maloleté osoby do 16 rokov musia disponovať vlastným cestovným pasom platným 6 mesiacov po príjazde.

    o Údaje cestujúcich v zmluve o zájazde musia byť zhodné s údajmi cestujúcich v cestovnom doklade (cestovný pas alebo občiansky preukaz). Cestujúci sú povinný vziať si na zájazd cestovný doklad uvedený v zmluve o zájazde a predložiť ho na požiadanie počas zájazdu.

  • Objednávateľ sa zaväzuje uhradiť zálohu za zájazd vo výške 50% z celkovej ceny zájazdu najneskôr 48 od uzatvorenia zmluvy o zájazde

  • Objednávatľ sa zaväzuje uhradiť doplatok za zájazd vo výške 50% z celkovej ceny zájazdu najneskôr 45 dní pred odjazdom na zájazd. V prípade, ak je zmluva o zájazde uzatvorená menej ako 45 dní pred zájazdom, objednávateľ sa zaväzuje uhradiť 100% z celkovej ceny zájazdu do 48 hodín od uzatvorenia zájazdu.

  • Pokyny k zájazdu sa zasielajú najneskôr 7 dní pred odjazdom na e-mail objednávateľa. V prípade, ak objednávateľ neeviduje pokyny minimálne 5 dní pred konaním zájazdu, je povinný informovať o tejto skutočnosti CK Royal Travel na info@royaltravel.sk

  • transfer z Bratislavy na letisko Viedeň Schwechat odchádza 3 hodiny pred odletom z adresy: OC Korzo, Pestovateľská  4318/13, 821 04 Ružinov, ak nie je v pokynoch k zájazdu stanovené inak.  

  • PROGRAM ZÁJAZDU

    CK má právo pred začatím zájazdu alebo aj počas jeho konania operatívne a podľa potreby zmeniť program, trasu alebo iné skutočnosti uvedené v ponuke zájazdov, alebo v  informáciách pre zájazd, pričom v  týchto prípadoch postupuje presne v  zmysle zmluvných podmienok (výhrada zmeny programu). Samotná realizácia skupinového zájazdu je podmienená dosiahnutím minimálneho počtu v prípade autobusového zájazdu – 30 účastníkov a v prípade leteckého zájazdu – 14 účastníkov (výhrada minimálneho počtu účastníkov). V prípade nedosiahnutia min. počtu má CK právo zájazd zrušiť zmysle zmluvných podmienok. Programy poznávacích zájazdov sa okrem tematiky menia aj v závislosti od spôsobu dopravy a dĺžky zájazdu. Prvý, príp. aj druhý a posledný, príp. aj predposledný deň zájazdu je určený najmä na prepravu a nadväzujúce činnosti (transfery, ubytovanie a pod.). Pri posudzovaní počtu dní dovolenky treba teda počítať s tým, že do prvého, príp. aj druhého a posledného, príp. predposledného dňa zasahujú v rôznej miere dopravné a ubytovacie služby. Po príchode do miesta ubytovania sú ubytovacie kapacity štandardne k dispozícii po 14 h a v deň odchodu je štandardom uvoľniť izby do 10 h, pokiaľ nie je oznámený iný čas. Aj v prípade obsadenia alebo uvoľnenia izby v skorých ranných hodinách sa predchádzajúca noc počíta ako poskytnuté ubytovanie v plnom rozsahu. CK nezodpovedá za škody, ktoré môžu vzniknúť objednávateľovi zájazdu z týchto dôvodov a nekompenzuje služby, ktoré neboli z týchto dôvodov čerpané.

    VSTUPENKY A VSTUPY

    Vstupy do pamiatok a fakultatívne výlety u väčšiny poznávacích zájazdov nie sú súčasťou balíkovej ceny zájazdu. Na vybrané vstupy CK umožňuje a odporúča ich zakúpenie vopred, hneď pri kúpe zájazdu. Cena zabezpečených vstupov vopred sa skladá z oficiálnej ceny vstupu do pamiatky, administratívneho poplatku CK a niekedy aj iných doplnkových služieb, napr. služieb miestneho sprievodcu. Zakúpenie vstupov vopred však vždy nezaručuje absolvovanie návštevy objektu bez čakacej doby, čo je závislé od miestnych podmienok a prevádzky daného objektu.

    SPRIEVODCOVIA

    Každý skupinový poznávací zájazd alebo plavbu so sprievodcom sprevádza kvalifikovaný sprievodca s platným osvedčením sprievodcu CK, ktorý podáva odborný výklad v slovenskom alebo českom jazyku najmä počas cesty a na povolených miestach. U niektorých leteckých zájazdov do  vzdialených destinácií môže sprievodca očakávať účastníkov na letisku v deň začatia programu až v danej destinácii, o čom sú účastníci zájazdu vopred informovaní v pokynoch na zájazd. Vo väčšine európskych miest majú oprávnenie sprevádzať a podávať detailný výklad iba miestni sprievodcovia s osobitnou licenciou, čo platí aj pre návštevu múzeí, galérií a pamiatkových objektov. U väčšiny zájazdov už v čase predaja zverejňujeme vopred meno určeného sprievodcu, pri‑ čom si vyhradzujeme právo zmeny v dôsledku vážnych, najmä zdravotných a operatívnych dôvodov sprievodcu.

    UBYTOVANIE

    Účastníci skupinových poznávacích zájazdov sú ubytovaní v hoteloch strednej kategórie alebo penziónoch, v  izbách s  vlastným príslušenstvom. Konkrétna kategória zvoleného hotela je špecifikovaná v popise zájazdu. Oficiálne hodnotenie ubytovacích kapacít vyjadrené hviezdičkami, písmenami alebo inými symbolmi je hodnotením miestnych úradov turistického ruchu, resp. hotelových sietí v zmysle platnej legislatívy krajiny pobytu, takže nie je možné porovnávať kategorizácie, štandardy a triedy rôznych krajín, Všetky uvedené ceny (ak nie je uvedené inak) sa vzťahujú na 1 osobu v dvojlôžkovej, resp. v trojlôžkovej alebo štvorlôžkovej izbe, pričom tretie a štvrté lôžko, hlavne v mestských hoteloch, môže byť vyklápacia, vyťahovacia alebo poschodová posteľ. V izbe s viacerými lôžkami môžu byť lôžka oddelené alebo spojené, presný typ izby prideľuje recepcia podľa aktuálnej dostupnosti voľných typov izieb. Izby v mestských hoteloch sú priestorovo menšie, tzn., že v prípade viaclôžkových izieb vzniká obmedzený priestor. Za jednolôžkové izby je nutné zaplatiť doplatok uvedený v cenníku. Jednolôžkové izby, hoci sú za príplatok, nemusia byť iden‑ tické s dvojlôžkovými izbami a zvyčajne môžu byť menšie, inak situované a bez balkóna. Prípadnej žiadosti o doobsadenie do dvojlôžkovej izby sa CK vždy snaží vyhovieť, avšak v prípade nedoobsadenia alebo neúčasti druhej osoby nevzniká nárok na vrátenie zaplateného doplatku.

    POBYTOVÁ TAXA

     V niektorých mestách navštívených počas zájazdov môže byť zavedená príslušnými miestnymi úradmi pobytová taxa, ktorú je treba uhradiť priamo u ubytovateľa. Táto sa platí zväčša prvý deň pobytu a je súčasťou príjmu mesta, nie ubytovateľa alebo CK. Výška pobytovej taxy je rozdielna podľa kategórie ubytovania a tiež podľa oblasti a o jej výške budete informovaní v pokynoch na zájazd alebo až na recepcii hotela.

    LETECKÁ DOPRAVA

    Leteckú dopravu poskytujú renomované letecké spoločnosti formou pravidelných letov, ktoré môžu byť priame, alebo s prestupom, či s medzipristátím. CK v týchto prípadoch vystupuje ako sprostredkovateľ dopravných služieb a cestujúci sú povinní riadiť sa predpismi jednotlivých spoločností. Na základe predpisov a dohôd platných v medzinárodnej leteckej doprave si CK vyhradzuje možnosť zmeny miesta odletu, trasy letu, medzipristátia, leteckej spoločnosti, typu lietadla a letového plánu. CK uvádza predbežné letové časy a trasy priamo v ponuke zájazdu. Presne platné časy odletu a príletu budú uvedené vo Vašich pokynoch na cestu, najneskôr 7 dní pred odchodom na zájazd. Prosíme rešpektovať pokyny CK, kde je presne uvedený čas, kedy sa pred plánovaným odletom treba dostaviť k odchodu na zájazd. Odlet, resp. prílet sa môže uskutočniť v akomkoľvek čase, tak v ranných ako aj nočných hodinách. Let môže z hľadiska dĺžky trvania čiastočne aj celkovo presahovať do nasledujúceho dňa. Lety sa uskutočňujú v časoch stanovených leteckými spoločnosťami, pričom naša CK nemá možnosť ich ovplyvniť. Vo výnimočných situáciách sa môže stať, že dôjde k zmene odletových časov iba niekoľko hodín pred plánovaným odletom, alebo k dlhšiemu meškaniu lietadla. Tieto skutočnosti však nemôže ovplyvniť žiadna CK, sú spôsobené okrem počasia a technických problémov hlavne preplnenosťou vzdušných koridorov. V prípade možností sa budeme snažiť vás o všetkých takýchto skutočnostiach hneď informovať. Za časové posuny začiatku a konca čerpania služieb, ako aj za služby nevyčerpané z dôvodu meškania dopravy CK nenesie zodpovednosť, a preto neposkytuje finančnú ani žiadnu inú náhradu. Keďže CK nemá možnosť ovplyvniť prípadné zmeny spojené s leteckou prepravou, táto skutočnosť neoprávňuje klienta na zrušenie zájazdu a uplatňovanie si akýchkoľvek nárokov voči CK. V zmysle nariadenia Európskej smernice o medzinárodnej leteckej doprave kompenzáciu voči leteckej spoločnosti je potrebné si uplatniť ihneď priamo na letisku, resp. podľa pokynov pracovníka danej leteckej spoločnosti, a to písomnou žiadosťou vo svojom mene a adresovanou priamo do danej leteckej spoločnosti, bez účasti CK. Klient berie na vedomie, že po dobu pobytu v odletových a príletových halách, ako aj v lietadle, preberá zodpovednosť letecká spoločnosť. Klient je povinný riadiť sa jej pokynmi. Letenky majú v  súčasnosti charakter elektronickej letenky. Prípadná zmena pôvodne nahláseného mena cestujúceho je možná iba za poplatok. Výšku poplatku za zmenu mena CK oznámi v čase vykonania zmeny.
    Je potrebné, aby ste si bezodkladne po obdržaní skontrolovali vystavené palubné vstupenky (boarding passy). Starostlivo uschovajte palubnú vstupenku a batožinový lístok, ktoré sú nevyhnutné pre identifikáciu omeškanej, stratenej alebo poškodenej batožiny. Check‑in sa uzatvára podľa informácií letiskovej prevádzky a túto informáciu nájdete na informačných pultoch letiska a v pokynoch k zájazdu. Všetky letecké poznávacie okruhy boli vytvorené a naplánované na základe aktuálnych a dostupných letových poriadkov leteckých spoločností. Ak nie je uvedené inak, ku všetkým leteckým okruhom zabezpečujeme na letiská Schwechat autobusový transfer s  miestom nástupu Bratislava. Na transfery CK využíva osobné autá, mikrobusy resp. autobusy v závislosti od počtu prihlásených účastníkov na zájazd. Nenastúpenie na zabezpečený transfer alebo využitie vlastnej dopravy na letisko, klienta neoprávňuje žiadať kompenzáciu v prípade nečerpania služieb tohto transferu. Servisný poplatok zahŕňa letiskové poplatky, bezpečnostné taxy a  iné poplatky súvisiace s vykonaním leteckej dopravy. Poplatok za zvýšenie dopravných nákladov vrátane cien pohonných látok nazývaný tiež ako palivový poplatok, resp. emisný (enviromentálny) poplatok, odrážajú príp. zvýšenie ceny dopravných nákladov pre CK zo strany leteckých a autobusových dopravcov a môže dodatočne ovplyvniť cenu zájazdu uvedenú na webe. Tieto poplatky sú zahrnuté v  konečnej cene zájazdu. V  prípade zavedenia nutnosti ich príplatkov, príp. zvýšenia servisných poplatkov bude CK postupovať v súlade so Zmluvnými podmienkami CK Royal Travel Group, s.r.o.

    AUTOBUSOVÁ DOPRAVA

    Autobusová doprava je pri skupinových poznávacích zájazdoch zahrnutá v cene s nástupom a výstupom v Bratislave, pokiaľ nie je uvedené inak. Pri väčšine zájazdov CK ponúka za doplatok možnosť využitia zvozového autobusu s nástupom a výstupom podľa ponuky, pričom si ale vyhradzuje právo zrušenia tejto doplnkovej služby zvozov v prípade malého záujmu o jej využitie. Nástupné miesta budú obsluhované pri minimálnom počte 7 účastníkov v danom nástupnom mieste. V prípade, že daný počet nebude dodržaný, má CK právo zmeniť, resp. zrušiť miesto nástupu, a to i v krátkej dobe pred odchodom zájazdu. Záväzné stanovisko o (ne) realizovaní zvozu bude účastníkom oznámené najneskôr 7 dní pred odchodom na zájazd. Nerealizácia alebo zrušenie služby zvozu / rozvozu neoprávňuje objednávateľa k zrušeniu zájazdu bez stornopoplatkov a ani mu nevzniká nárok na úhradu cestovného do a z miesta nástupu na poznávací zájazd. Príslušná, objednávateľom už zaplatená cena za zvoz / rozvoz mu bude vrátená. Pre dopravu účastníkov na autobusové poznávacie zájazdy využíva CK kvalitné autobusy vybavené klimatizáciou, WC, videom, chladničkou, tónovanými sklami, individuálnym osvetlením. Každé vozidlo má určitý batožinový priestor, preto batožinový limit na osobu je maximálne 15 kg na osobu. Preprava klientov po území SR môže byť v prípade malého počtu záujemcov o zvoz zabezpečovaná zvozovým mikrobusom, osobným autom alebo autobusom, ktorý nemusí spĺňať kritériá diaľkového klimatizovaného autobusu. Doprava diaľkovým klimatizovaným autobusom je garantovaná od hraníc SR. Počas autobusovej prepravy sa konajú pravidelné technické a bezpečnostné zastávky, a to presne v súlade s medzinárodne platnými predpismi. V prípade, ak budete považovať jazdu vodičov za pomalú, je to dané tým, že vodiči sú povinní dodržiavať maximálnu povolenú rýchlosť, ktorá je pre autobusy pomerne obmedzená, a ktorá je často kontrolovaná zo strany polície i spätne. Vzhľadom na nepredvídané okolnosti (ako sú napr. počasie, dopravná situácia na cestách, čakanie na hraničných priechodoch, technické problémy a pod.), môže prísť k predĺženiu plánovanej doby prepravy pri ceste do miesta pobytu i pri návrate do SR. CK sa vždy snaží minimalizovať takéto nepríjemné vplyvy, napriek tomu vás prosíme v prípade nutných zmien o porozumenie. Všetci účastníci zájazdu, vrátane detí, musia mať svoje miesto na sedenie. Deti do 12 rokov z bezpečnostných dôvodov nemôžu sedieť na predných sedadlách. Pri prideľovaní miest v autobuse sa snažíme brať do úvahy termín prihlásenia sa na zájazd a vek jednotlivých účastníkov. Ku všetkým autobusovým zájazdom, príp. kombinovaným zájazdom LET/BUS ponúkame možnosť doplatku za miestenku v autobuse: 7 €/osoba (v prednej časti autobusu – prvá polovica). Miestenku je možné zakúpiť si výlučne pri rezervácii zájazdu (nie dodatočne). Iba klienti so zakúpenou miestenkou majú konkrétne pridelené miesta. Číslovanie sedadiel je rozdielne podľa typu a veľkosti autobusu, preto sa číslo svojho sedadla cestujúci dozvie až pri nástupe do autobusu. Klientom ponúkame možnosť dokúpenia si dvojsedadla pre jednu osobu (obmedzený počet).

    VLASTNÁ DOPRAVA

    Klient, ktorý použije vlastnú dopravu, sám zodpovedá za dodržanie termínu nástupu a ukončenia zájazdu, a teda aj čerpanie, resp. nečerpanie zabezpečených služieb.

    BATOŽINA

    Vaša batožina je počas prepravy uskladnená v batožinovom priestore autobusu alebo lietadla. Za príručnú batožinu a ostatné osobné veci zodpovedáte počas prepravy sami. Batožina určená na leteckú prepravu nesmie obsahovať nebezpečné predmety, predmety vylúčené z leteckej prepravy a predmety zakázané v cieľovej alebo tranzitnej destinácii. Informujte sa o aktuálnych obmedzeniach a zákazoch v podrobných prepravných podmienkach leteckého prepravcu, ktoré sú v aktuálnom znení uvedené na internetovej stránke leteckého prepravcu. Každý cestujúci (s výnimkou detí do 2 rokov bez nároku na samostatné miesto v  lietadle  – infant) má nárok na bezplatnú dopravu batožiny uvedenej v ponuke zájazdu. Konkrétne informácie budete mať uvedené i vo Vašich pokynoch pred odchodom na zájazd. Pri nadváhe (nad hranicu bezplatne prepravovanej hmotnosti batožiny) / nadrozmere má prepravca právo účtovať za každý kilogram naviac ním stanovený poplatok. Zdieľanie batožiny nie je povolené, a to ani v prípade cestujúcich majúcich spoločnú rezerváciu. Hmotnosť a rozmery príručnej batožiny (ktorú si cestujúci berie so sebou do kabíny lietadla), je tiež obmedzená na maximálnu hmotnosť. Konkrétne informácie ohľadom batožiny budete mať uvedené v ponuke zájazdu i vo Vašich pokynoch pred odchodom na zájazd. Z bezpečnostných dôvodov zároveň príručná batožina nesmie obsahovať predmety, ktoré možno klasifikovať ako nebezpečné (napr. pilník, skladací nožík, nožnice a pod.). Pravidelne užívané lieky, nevyhnutné zdravotné potreby, finančná hotovosť a cenné veci by sa mali prepravovať v príručnej batožine. Pokiaľ sa v príručnej batožine nájdu nebezpečné predmety, predmety vylúčené z leteckej prepravy, predmety zakázané, prípadne tekutiny a elektronické prístroje nebudú spĺňať príslušné normy, majú pracovníci leteckej správy právo na ich zabavenie a likvidáciu bez akejkoľvek náhrady. Pre prípad krádeže, straty, prípadne zámeny, odporúčame batožinu pred jej odovzdaním na prepravu riadne zabezpečiť a uzamknúť, na viditeľnom mieste jasne a vhodne označiť základnými identifikačnými a  kontaktnými údajmi klienta a  zároveň cieľovým ubytovacím zariadením destinácie. Starostlivo uchovajte batožinový lístok, ktorý dostanete súčasne s palubnou vstupenkou a je nevyhnutný pre identifikáciu omeškanej, stratenej alebo poškodenej batožiny. Za stratu a  poškodenie batožiny počas leteckej prepravy zodpovedá letecká spoločnosť. V takomto prípade je klient osobne povinný stratu alebo poškodenie batožiny nahlásiť okamžite priamo na letisku v príletovej hale v reklamačnom oddelení (Baggage claim alebo Lost & Found), kde si nechajte potvrdiť protokol tzv. (P. I. R.), ktorý je nevyhnutný pri uplatňovaní si nároku na odškodnenie. V prípade nedodržania tohto postupu nárok na náhradu za vzniknutú škodu zaniká. Náklady spojené s vybavovaním reklamácie hradí klient. Podrobnejšie informácie o postupe pri reklamácii batožiny sú uvedené na internetovej stránke zmluvného leteckého prepravcu. O podmienkach prepravy špeciálnej a nadrozmernej batožiny sa informujte vopred v našej CK prípadne u leteckého prepravcu. Cestujúcim s malými deťmi odporúčame vziať si so sebou do  príručnej batožiny dostatočné množstvo kojeneckej, resp. detskej stravy a  potrieb (plienky, prikrývky, oblečenie a pod.) zohľadňujúce aj prípadné zmeny, meškanie letu alebo dlhšie transfery. V prípade zdravotne ťažko postihnutých osôb sa prosím informujte pred zakúpením zájazdu o vhodnosti jednotlivých zájazdov a špeciálnej asistencii.

    CESTOVNÉ POISTENIE A POISTENIE ÚPADKU

    CK vám ponúka cestovné poistenie za doplatok. Poistná zmluva vzniká priamo medzi objednávateľom zájazdu a poisťovňou, čo znamená, že prípadnú poistnú udalosť rieši objednávateľ priamo s poisťovňou. V prípade poistnej udalosti CK nie je oprávnená posudzovať existenciu, prípadne výšku uplatňovaných nárokov z poistného vzťahu. V rámci rozsahu komplexného cestovného poistenia je okrem iného zahrnuté aj poistenie pre prípad, že vám vzniknú náklady v súvislosti s odstúpením od Zmluvy o zájazde v prípade nehody alebo ochorenia. V príslušných podkladoch poisťovne, ktoré objednávateľ dostane pri uzavretí Zmluvy o zájazde, sú uvedené podrobnosti o podmienkach a rozsahu poistenia. Peniaze, cestovné doklady a iné cenné predmety nie sú predmetom poistenia. Upozorňujeme, aby ste si pred začatím zájazdu podrobne a dôkladne preštudovali poistné podmienky poisťovne! V prípade, ak nebudete mať záujem o sprostredkovanie cestovného poistenia, poprosíme vás o potvrdenie toho podpísaním písomného prehlásenia, keďže ponúknutie sprostredkovania cestovného poistenia je jednou zo zákonných povinností CK. Cestovná kancelária CK Royal Travel má riadne splnené všetky povinnosti súvisiace s poistením cestovných kancelárií pre prípad ich úpadku. Príslušný doklad nájdete tu a obdržíte spolu so Zmluvou o zájazde.

    CESTOVNÉ DOKLADY

    Každý občan, vrátane maloletého dieťaťa, môže vycestovať do zahraničia len s platným cestovným dokladom. Odporúčame v dostatočnom predstihu pred cestou overiť si na zastupiteľskom úrade štátu pobytu, ak cestuje dieťa v sprievode inej osoby ako rodiča, či okrem cestovného dokladu nebude vyžadovaný tiež písomný súhlas rodičov (zákonného zástupcu), v akej forme a jazyku, a či podpis musí byť overený notárom, alebo je postačujúci len neoverený písomný súhlas rodiča (zákonného zástupcu). V prípade, že sprevádzajúci rodič nemá priezvisko sprevádzaného maloletého dieťaťa, odporúčame vziať si so sebou na cestu overené doklady preukazujúce rodičovský vzťah. Pred cestou si vždy skontrolujte platnosť cestovných dokladov, pretože väčšina krajín mimo Schengenského pristoru vyžaduje platnosť cestovného pasu minimálne 6 mesiacov po návrate zo zájazdu. V prípade, ak klient v priebehu zájazdu stratí doklady alebo mu budú odcudzené, je povinný si na vlastné náklady zabezpečiť nové, resp. v niektorých prípadoch pri zájazdoch s leteckou dopravou náhradné doklady na spiatočnú cestu. Klient môže v tomto prípade požiadať o pomoc sprievodcu. Prípadné náklady, ktoré v rámci tejto pomoci vzniknú, hradí klient. Pre prípad straty alebo krádeže cestovných dokladov, odporúčame pripraviť si dve fotokópie dátovej strany cestovného pasu. Jednu kópiu ponechajte u svojich príbuzných alebo priateľov, ktorých môžete v prípade núdze rýchlo kontaktovať a druhú kópiu majte počas zájazdu pri sebe, oddelene od ostatných dokladov. V prípade straty, či krádeže cestovného pasu vám fotokópia uľahčí vybavovanie náhradného cestovného dokladu na zastupiteľskom úrade. Pri strate či krádeži dokladov, ohláste udalosť bezodkladne polícii a vyžiadajte si o tom potvrdenie. Požiadajte políciu o umožnenie telefonického rozhovoru s veľvyslanectvom SR, ktoré vás bude informovať ako ďalej postupovať.

    VÍZA

    U zájazdov s vízovou povinnosťou sa vyberá poplatok za vybavenie víz, ktoré zabezpečuje CK formou, o ktorej informuje klienta pred kúpou zájazdu. Poplatok za vybavenie víz obsahuje oficiálny poplatok konzulárneho oddelenia a administratívny poplatok CK. V niektorých prípadoch je nutné pasy odovzdať v dostatočnom predstihu podľa pokynov konzulárneho oddelenia jednotlivých krajín. O  tejto skutočnosti vás budeme včas informovať a požiadame o odovzdanie Vášho cestovného dokladu spolu s ostatnými formalitami a so žiadosťou o udelenie víz nášmu vízovému oddeleniu. Občania iného štátu ako SR, sú povinní informovať sa, preveriť a zabezpečiť potrebné formality na zastupiteľstve svojej krajiny a zaobstarať si potrebné doklady na cestu individuálne. Za nesplnenie tejto povinnosti CK nepreberá zodpovednosť. V prípade neudelenia víz klientovi vzniká nárok na zrušenie zájazdu v súlade s aktuálnou výškou odstupného a dňom odstúpenia v zmysle Zmluvných podmienok CK Royal travel Group s.r.o

    DOBRÉ RADY

     Odporúčame venovať pozornosť aj cennostiam, ktoré ste sa rozhodli zobrať so sebou na zájazd (cestovné doklady, peniaze, kreditné karty, šperky, mobily, fotografické aparáty a pod.) a podľa možnosti využívať trezory v izbách alebo na recepcii. Za cenné veci ponechané v izbe, nenesie hotel ani CK zodpovednosť. V prípade zdravotných problémov kontaktujte sprievodcu zájazdu. Jeho asistencia je závislá od povinnosti súvisiacich s programom zájazdu. Môže sa stať, že za lekárske ošetrenie a lieky je potrebné zaplatiť v hotovosti. Na základe lekárskej správy a potvrdenia o zaplatení za lieky, vám poisťovňa po návrate do SR danú čiastku, po splnení aj prípadných ďalších zmluvných podmienok cestovného poistenia, uhradí. Odporúčame vám vziať si so sebou dostatočné množstvo liekov, ktoré bežne užívate! Do krajín EÚ si nezabudnite so sebou vziať Európsky preukaz zdravotného poistenia. V  súvislosti s  poistnou udalosťou kontaktujte bezodkladne asistenčnú službu podľa poistných podmienok vášho poisťovateľa.

    CENY A ZĽAVY

    Prípadné zľavy si môžete uplatňovať výhradne pri rezervácii zájazdu a nie je možné si ich nárokovať dodatočne. Akékoľvek reklamácie týkajúce sa fakultatívnych výletov je nevyhnutné riešiť v mieste pobytu. Ceny zájazdov v ponuke CK sú uvádzané v eurách, pokiaľ nie je uvedené inak. Ceny sú kalkulované na počet prenocovaní, t. j. na každú aj začatú noc ubytovania v súlade s medzinárodným štandardom, a nie na počet dní zájazdu. Cena zájazdu sa môže do dátumu plánovaného odjazdu vplyvom rôznych skutočností meniť. Cena leteckých zájazdov je určená v závislosti od výšky ceny letenky v príslušnej ekonomickej triede danej leteckej spoločnosti na danom lete a v prípade jej obsadenia sú vyššie triedy za doplatok. Odporúčame vám cenu vami objednaných služieb, vrátane uplatnených zliav, podrobne skontrolovať pred podpísaním Zmluvy o zájazde. Neskoršie reklamácie nie je možné zohľadniť. Pred podpisom zmluvy je nevyhnutné si skontrolovať aj svoje osobné údaje, najmä meno, priezvisko a dátum narodenia. V prípade zistenia pochybenia v mene účastníka, je nutné vykonať zmenu mena za aktuálny poplatok oznámený v čase vykonania zmeny resp. je nutné si zakúpiť novú letenku za cenu oznámenú v čase vykonania kúpy.

    Celý kolektív CK Royal Travel Group s.r.o vám praje len tie najpríjemnejšie, ničím nerušené chvíle a množstvo zážitkov, na ktoré budete ešte radi a dlho spomínať.

Copyright © 2024 Royal Travel. All Rights Reserved